Als je je mailadres invult bij 'Abonneer op blog' krijg je een email als er een nieuw bericht geplaatst is.

Voor meer info over de bouw: peter.vanderlugt(at)xs4all.nl

dinsdag 28 september 2010

Vakwerk


Mijn vader hield er ook al zo van: het kijken naar vakmensen die aan het werk zijn. Ik wist niet dat ik zó op mijn vader leek. Ik zou zo een uur kunnen kijken naar hoe Jan, Jan-Willem en Floris met behulp van cirkel- en kettingzaag (!) de houtverbindingen weten te maken. Maar ja, dan worden ze helemaal stil en verlegen (smile).



  



Helaas moesten ze precies op de mooie dagen ergens anders een probleem oplossen en begon het daarna weer eens te regenen. De partytent is dus weer van zolder gehaald. 


 








 

Met wat geluk staat aan het einde van de week het gebint. Spannend! Dan zijn dus ook de contouren van de nieuwe schuur te zien. We'll keep you posted.


 

De gemeente is vorige week langs geweest om de bouw te controleren. De inspecteur was bezorgd of de oude en de nieuwe fundering wel goed gekoppeld waren. Niets zo leuk natuurlijk voor Peter om dat helemaal uit te leggen. En uiteraard kon hij meteen weer enthousiast vertellen over  'passief bouwen' en wat dat allemaal voor ons betekent.